Spravodajstvo

O vyplatenie nevyzdvihnutých nemocenských dávok treba poisťovňu požiadať

Ak si poberateľ niektorej z nemocenských dávok nestihol dávku vyzdvihnúť a želá si jej opätovnú výplatu, musí o to Sociálnu poisťovňu požiadať.

Bratislava 11. februára (TASR) -  Poisťovňa totiž nezasiela opätovne dávky bez podania žiadosti.
      "V takomto prípade treba postupovať tak, že žiadateľ vyplní tlačivo Žiadosť o výplatu dávky a pošle ho alebo osobne doručí príslušnej pobočke Sociálnej poisťovne. Pomocou určeného možno požiadať aj o zmenu výplaty," informuje o tom hovorca poisťovne Peter Višváder.
      Tlačivo je k dispozícii na webovej stránke Sociálnej poisťovne v časti Formuláre a tiež v pobočkách poisťovne.
      Zamestnanec, aj bývalý, ktorému sa dávka vypláca z ochrannej lehoty, predkladá žiadosť pobočke Sociálnej poisťovne podľa sídla zamestnávateľa a SZČO a dobrovoľne nemocensky poistená osoba pobočke v mieste trvalého bydliska.
      V prípade, že si žiadateľ o zmenu nedokáže predmetné tlačivo zabezpečiť, môže žiadosť napísať aj vlastnou rukou. Tá by mala obsahovať údaje o poberateľovi dávky (meno, priezvisko, rodné číslo, adresa), údaje o spôsobe výplaty dávky – na účet v banke alebo v hotovosti na adresu, dátum a chýbať nesmie podpis poistenca. Ak je žiadosť doručená spolu s ostatnými dokladmi (ak sú potrebné) včas (do 5. dňa v mesiaci), zmenu je možné uskutočniť pri najbližšom výplatnom termíne.
      Nárok na výplatu nemocenskej dávky sa premlčí uplynutím troch rokov odo dňa, za ktorý poistencovi dávka patrila.

Publikovanie alebo ďalšie šírenie správ zo zdrojov TASR je bez predchádzajúceho písomného súhlasu TASR porušením autorského zákona.


Spravodajstvo

staršie správy

Prístup k spoplatnenému obsahu portálu
ZADARMO
počas 10 dní

Predplatné

2/2020

Právo a manažment v zdravotníctve

82.80 Eur

Objednať