Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Aktuality

ÚDZS eviduje 115,7 tis. prihlášok na prepoistenie

Kategória: Spravodajstvo

Minulý rok sa počet prihlášok vyšplhal na 187,3 tisíc.

BRATISLAVA 17. októbra (SITA) - Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) eviduje 115 725 prihlášok na prepoistenie, tieto ešte bude posudzovať. Zoznam tých, ktoré možno potvrdiť ako platné, následne oznámi zdravotným poisťovniam. Ak bude prihláška akceptovaná, poistenec prejde do svojej novej poisťovne 1. januára 2014.

Ako uviedla hovorkyňa ÚDZS Soňa Valášiková, dôvodom neakceptácie prihlášky môže byť napríklad nesúlad s centrálnym registrom poistencov, zlé rodné číslo či chyba v mene. Minulý rok pre rôzne chyby úrad neakceptoval cez desaťtisíc prihlášok, do inej zdravotnej poisťovne tak nakoniec od začiatku toho roka prestúpilo 177 160 ľudí. Podľa týchto údajov je tak už teraz jasné, že od prvého januára 2014 zmení poisťovňu menej ľudí.

Ako ďalej Valášiková informovala, prihlášky musia zdravotné poisťovne potvrdiť do 15. decembra a do piatich dní od toho potvrdenia doručiť svojim novým klientom preukaz poistenca. Poistenec však do konca tohto roka používa ešte kartičku poistenca ako i európsky preukaz svojej pôvodnej zdravotnej poisťovne. Tie jej následne vráti najneskôr do ôsmeho januára 2014.

Do tohto istého termínu je povinný zmenu poisťovne ohlásiť svojmu zamestnávateľovi. Oznamovaciu povinnosť má aj voči poskytovateľovi zdravotnej starostlivosti. "Samostatne zárobkovo činná osoba (SZČO), ktorá zmení zdravotnú poisťovňu, je povinná písomne vykázať novej zdravotnej poisťovni výšku preddavku na poistné do 8. januára 2014," dodala Valášiková.

© 2013, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.