Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Aktuality

Zdravotníkom bude pomáhať zvládať ich psychický stav nová bezplatná aplikácia

Kategória: Spravodajstvo Autor/i: TASR

Bratislava 7. apríla (TASR) – Nová bezplatná mobilná aplikácia StressApp bude zdravotníckym pracovníkom pomáhať zvládať ich psychický stav. V stredu ju za prítomnosti lekárky a členky Výboru Národnej rady SR pre zdravotníctvo Andrey Letanovskej (Za ľudí) predstavili na pôde Národného onkologického ústavu (NOÚ).

Koaličná poslankyňa poukázala na to, že najmä v poslednom roku, poznačenom pandémiou nového koronavírusu, si zdravotníci a pomáhajúce profesie prešli ťažkým obdobím, v ktorom pracovali veľa, ťažko a dlhšie. Tí sa podľa jej slov mali niekedy problém podeliť o svoje pocity, emócie a zážitky s rodinou či pacientmi samotnými a neraz sa ocitli pod stresom.
Vznik aplikácie podporila Slovenská komora psychológov. Jej prezidentka Eva Klimová vysvetlila, že vznikla iniciatíva, ktorá sa rozhodla zmapovať prostredníctvom psychodiagnostických sebaposudzovacích škál, používaných v celom svete, psychický stav zdravotníckych pracovníkov, ktorí sú pri svojej práci permanentne vystavení riziku nákazy.
Výskum na Slovensku realizovali v dvoch fázach, a to v júni minulého roka a v januári tohto roka. Ten odhalil, že zdravotníci, ktorí boli v kontakte s pacientmi pozitívnymi na ochorenie COVID-19, zažívali väčší nárast depresie, úzkosti či napríklad akútnej stresovej poruchy.
Aplikácia pomôže zmerať si a vyhodnotiť závažnosť prežívaného stavu a príznakov vo vzťahu k možnej akútnej stresovej poruche, depresii alebo úzkosti, vysvetlí dosiahnuté výsledky, odporučí kroky prvej pomoci a ponúkne kontakt na odborníka, a to na psychológa či psychoterapeuta.
Zatiaľ je dostupná pre systém Android a je anonymná. Do budúcna by mohla byť určená širokej verejnosti. Jej vznik finančne podporila Nadácia EPH.

Zdroj: TASR


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.