Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Aktuality

VšZP pripravuje podnet pre nekalý nábor poistencov

Kategória: Spravodajstvo

VšZP má podozrenie z nekalého náboru jej poistencov pre ZP Dôvera. Dôvera argumentuje, že dbá na korektný prístup, prípad chce preveriť.

VšZP má podozrenie z nekalého náboru jej poistencov pre ZP Dôvera. Dôvera argumentuje, že dbá na korektný prístup, prípad chce preveriť.

BRATISLAVA 15. júna (SITA) - Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP) pripravuje podnet na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou pre podozrenie z nekalého náboru poistencov. VšZP zaznamenala v týchto dňoch niekoľko prípadov nekorektného náboru poistencov. Najnovší prípad je z Trnavy.

"Poistenkyňu v mene VšZP telefonicky kontaktovala neznáma osoba, ktorá jej oznámila, že od 1. januára 2013 bude prepoistená do zdravotnej poisťovne Dôvera. Zároveň ju informovala, že jej v decembri bude zaslaný preukaz poistenca zdravotnej poisťovne Dôvera," informovala v piatok agentúru SITA hovorkyňa VšZP Dana Gašparíková. Keďže poistenkyňa nemala záujem o prepoistenie, vyjadrila sa, že si tieto skutočnosti overí vo VšZP. Telefonujúca osoba podľa Gašparíkovej následne zmenila rétoriku s tým, že si len zisťuje záujem o prípadné prepoistenie. "VšZP upozorňuje občanov, aby boli pri podobných situáciách opatrní, pretože v opačnom prípade sa môžu ľahko stať obeťami nekalých praktík rôznych špekulantov," konštatovala Gašparíková.

"V danej chvíli nemáme dostatok informácií, aby sme mohli potvrdiť, či ide o nekalý nábor alebo o nepodložené obvinenie zo strany konkurencie s cieľom očierniť Dôveru. Veríme, že VšZP sprístupní potrebné informácie, aby mohli byť vyvrátené všetky pochybnosti," reagovala hovorkyňa zdravotnej poisťovne Dôvera Monika Šimunová. V predaji zdravotného poistenia podľa nej vždy dbajú na korektný prístup každého reprezentanta vystupujúceho v mene poisťovne. "Pokiaľ dôjde k zdokladovanému pochybeniu v procese predaja, určite budeme zvažovať prijatie nápravných krokov, pretože nám záleží na vnímaní Dôvery nielen v radoch našich poistencov, ale aj u širokej verejnosti," dodala. Pripomenula, že ľudia sa v prípade neistoty respektíve potreby informácií o poistení môžu obrátiť na zákaznícku linku, ktorá funguje sedem dní v týždni.

 

© 2012, Autorské práva SITA a.s. a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto správy bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.


Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.