Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Lekár


Ústavou a zákonom „garantované“ práva pacienta – sú reálne alebo len virtuálne? (II.)

Práva pacienta vo vzťahu so zdravotnou poisťovňou a ich vymožiteľnosť Právna úprava podľa vzťahu poskytovateľa a zdravotnej poisťovne pacienta rozlišuje poskytovateľov na zmluvných a nezmluvných. Nezmluvným poskytovateľom je poskytovateľ, s ktorým...

Ústavou a zákonom „garantované“ práva pacienta – sú reálne alebo len virtuálne? (I.)

Udalosti spred necelého roka ohľadom uzatvárania zmlúv medzi niektorými poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti (ďalej len „poskytovateľ  “) a istou zdravotnou poisťovňou, opäť otvorilo otázky, či poskytovatelia (lekári), ktorí nemajú s niektorou...

Aplikácia kľúčových zásad GDPR nevyhnutných pre bezpečný postup lekára v praxi

Poskytovateľ zdravotnej starostlivosti (ambulancia, nemocnica, iné zdravotnícke zariadenie) v pozícii zamestnávateľa musí v zdravotníckom zariadení zabezpečiť pravidlá ochrany osobných údajov a dohliadať na ich dodržiavanie. Súčasne je pri práci s...

Ako odmietnuť vyšetrenie pacienta, resp. ďalšie ošetrovanie?

Pracujem ako súkromný lekár špecialista. Mám pacienta, ktorý sa vo vzťahu ku mne správa verbálne agresívne, konfrontačne, uráža mňa aj zdravotnú sestru, meria čas vyšetrenia, snaží sa riadiť liečbu a ordinovať si vyšetrenia sám, podľa svojich potr...

Aplikácia mediácie v zdravotníckom zariadení

V každodennom živote sa stretávame s konfliktmi a nedorozumeniami rôzneho druhu. Mnohé zvládame sami a niektoré z nich riešime súdnou cestou. Väčšinu sporov v zdravotníckom zariadení, ktoré končia na súde, by pri začiatku konfliktu mohol zvládnuť ...

Viac lekárov primárnej starostlivosti vedie k predlžovaniu dĺžky života

Nový výskum uverejnený vo februárovom vydaní periodika JAMA Internal Medicine ukazuje, akí dôležití sú pre zdravie obyvateľstva lekári v primárnej zdravotnej starostlivosti. Zistil, že navýšenie o každých desať lekárov na 100 000 obyvateľov v Spoj...

Zmeny v zákone o zdravotnej starostlivosti

Článok analyzuje zmeny v zákone č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z. n. p. (ďalej len „zákon o zdravotnej starostlivosti“) prijaté...

Syndróm vyhorenia v zdravotníctve

Syndróm vyhorenia je v zdravotníctve čím ďalej väčším a závažnejším problémom. Je spôsobený nadmerným pracovným zaťažením, nerovnováhou medzi pracovnými požiadavkami a pracovnými zručnosťami, dlhotrvajúcim stresom a ďalšími faktormi. Nárast výskyt...

Profesionálne zvládanie lekárskych pochybení

Aby sa obmedzili pochybenia lekárov a ich následky nielen na pacientoch, ale aj na psychike lekárov, je potrebné, aby boli lekári lepšie trénovaní na to, vedieť si chybu priznať a následne to aj vnútorne spracovať. Výskumníci z americkej Universit...

Komunikácia ako forma prevencie pred konfliktami

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov, čo vytvára pôdorys pre zdravé a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Zdravé a kore...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály