Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo komunikácia


Komunikácia ako forma prevencie pred konfliktami

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov, čo vytvára pôdorys pre zdravé a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Zdravé a kore...

Špecifiká konfliktov v zdravotníckych zariadeniach

Mediácia je mimosúdna činnosť, pri ktorej osoby zúčastnené na mediácii pomocou mediátora riešia spor, ktorý vznikol z ich zmluvného vzťahu alebo iného právneho vzťahu. Mediátor spor meritórne nerieši, ale pomáha stranám v hľadaní konsenzuálneho ri...

Efektívna komunikácia v zdravotníctve

Slovenské zdravotníctvo trpí nedostatkom komunikácie. Lekár nekomunikuje s pacientom, nadriadený s podriadeným na takej úrovni, ktorá by uspokojovala potreby tých, ktorým má zdravotníctvo slúžiť, teda jeho zamestnancom a pacientom. Príčin tohto st...

Komunikácia o zdravotných rizikách v postfaktuálnom svete

Nezisková austrálska organizácia Sax Inštitút, sa vo svojom online štvrťročníku Public Health Research & Practice zaoberá problematikou poskytovania informácií verejnými činiteľmi o možných zdravotných rizikách. V súčasnom postfaktuálnom svete...

Správna komunikácia vedie k lepšej starostlivosti o pacienta

Zdravotná starostlivosť je zložitý komplex činností, pri ktorých je dôležité rešpektovať aj pacienta ako jedinečnú individualitu. Pre každého zdravotníckeho pracovníka je dôležité vnímať, že práve pacient a jeho spokojnosť musí byť každodenným cie...

Šťastie ako prostriedok k lepšiemu zdraviu – fráza alebo realita?

Často sa stretávame s pojmom šťastia – pocitu, ktorý predstavuje pre mnohých ľudí niekedy ťažko dosiahnuteľný stav. Sú situácie keď má človek pocit, že tento stav dosiahol, inokedy má pocit, že ho má už na dosah. Pocitu šťastia sa v dnešnom svete ...

Zvládnutie frustrujúcej komunikácie s pacientom

Počas svojej praxe sa každý lekár stretne s rôznymi typmi pacientov. Zvláštnou a komplikovanou skupinou sú pacienti neustále sa sťažujúci na rôzne zdravotné problémy, ktoré však lekár nedokáže pomocou akýchkoľvek medicínskych postupov a vyšetrení ...

Význam komunikácie pri dodržiavaní liečebného režimu u seniorov

Problematika compliance seniorov je omnoho zložitejšia, ako u iných vekových skupín. Compliance v starobe je schopnosť starého človeka pochopiť, rešpektovať, dodržať a realizovať správne pokyny lekára. [7] Úlohou nielen lekára, ale celého zdravotn...

Ako počúva lekár pacienta?

Pacienti dostanú na návšteve u lekára v priemere asi 11 sekúnd, aby vysvetlili dôvody svojej návštevy skôr, ako ich lekár preruší. Tiež iba jeden z troch lekárov poskytuje svojim pacientom primeranú príležitosť opísať svoju situáciu. Tlak na rýchl...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály