Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo komunikácia


Ako počúva lekár pacienta?

Pacienti dostanú na návšteve u lekára v priemere asi 11 sekúnd, aby vysvetlili dôvody svojej návštevy skôr, ako ich lekár preruší. Tiež iba jeden z troch lekárov poskytuje svojim pacientom primeranú príležitosť opísať svoju situáciu. Tlak na rýchl...

Ako sa (právne) brániť voči agresívnemu a nespolupracujúcemu pacientovi?

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti (žiaľ) ponúka celé spektrum situácií, v ktorých oproti zdravotníckemu pracovníkovi stojí pacient neschopný konštruktívnej komunikácie.

Efektívna komunikácia v zdravotníctve

Slovenské zdravotníctvo trpí nedostatkom komunikácie. Lekár nekomunikuje s pacientom, nadriadený s podriadeným na takej úrovni, ktorá by uspokojovala potreby tých, ktorým má zdravotníctvo slúžiť, teda jeho zamestnancom a pacientom. Príčin tohto st...

Chybná komunikácia v nemocniciach komplikuje starostlivosť o starších pacientov

Výskum uskutočnený od januára 2011 do augusta 2013 v prostredí anglických nemocníc sa zameral na komunikáciu medzi jednotlivými stupňami zamestnancov, od pracovníkov v prvej línii – lekárov, zdravotných sestier, cez stredný manažment riadenia, až ...

Informovaný súhlas pacienta v zdravotníckych zariadeniach (I.)

Informovaný súhlas tvorí v procese liečby základný komunikačný kanál medzi pacientom a ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom a zapája pacienta do procesu diagnostiky a liečby. V čase narastajúceho počtu súdnych sporov je informovaný súhlas pacient...

Interkultúrna mediácia v zdravotníckom zariadení

V dnešnej globalizovanej spoločnosti s masovým pohybom ľudí, výmenou kultúr, technológií a informácií sa čoraz nástojčivejšie pretláča do popredia otázka, ako sa s touto skutočnosťou vyrovná taká citlivá oblasť, akou je zdravotníctvo. K diskusii o...

Komunikácia ako forma prevencie pred konfliktami

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov, čo vytvára pôdorys pre zdravé a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Zdravé a kore...

Komunikácia lekára s onkologickým pacientom ovplyvňujúca dodržiavanie liečebného režimu

V článku hodnotíme výskum uvedenej problematiky, ktorý prebiehal na Otorinolaryngologickej klinike vo Fakultnej nemocnici s poliklinikou s. Cyrila a Metoda v Petržalke v rokoch 2008 a 2009.

Komunikácia o zdravotných rizikách v postfaktuálnom svete

Nezisková austrálska organizácia Sax Inštitút, sa vo svojom online štvrťročníku Public Health Research & Practice zaoberá problematikou poskytovania informácií verejnými činiteľmi o možných zdravotných rizikách. V súčasnom postfaktuálnom svete...

Neformálna mediácia v zdravotníckom zariadení

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov a vytváranie pôdorysu na slušné a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Nie vždy sa ...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály