Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Zoradiť podľa:

Zoradiť podľa:

Kľúčové slovo Pacient


Ako optimalizovať dávkovanie liekov a zamedziť plytvaniu

Liečivá sa často dávkujú podľa hmotnosti pacienta alebo veľkosti jeho tela, čo znamená, že dávka musí byť nastavená individuálne pre konkrétneho pacienta. V novej štúdii uverejnenej v periodiku Applied Health Economics and Health Policy sa jej aut...

Konanie o prípustnosti prevzatia do zdravotníckeho zariadenia v praxi

Zákon č. 161/2015 Z. z. Civilný mimosporový poriadok (ďalej len „CMP“) v ustanovení § 252 a nasl. upravuje osobitné mimosporové konanie o prípustnosti prevzatia a držania v zdravotníckom zariadení. V tomto článku sa budeme venovať praktickej aplik...

Vybrané obsahové aspekty zmlúv o poskytovaní zdravotnej starostlivosti (I.)

Základom právneho vzťahu medzi poskytovateľmi zdravotnej starostlivosti na strane jednej a zdravotnými poisťovňami na strane druhej je zmluva o poskytovaní zdravotnej starostlivosti ako osobitný zmluvný typ podľa § 7 zákona č. 581/2004 Z. z. o zdr...

Spokojnosť pacienta ovplyvňuje aj oblečenie lekára

Nová štúdia amerických vedcov uverejnená v periodiku BMJ Open tvrdí, že na tom, čo lekári nosia pri výkone svojej profesijnej činnosti, naozaj záleží. Podľa nej to vyzerá tak, že to, čo lekári nosia, môže mať pre pacientov väčší význam, ako si väč...

Práva pacientov podľa novej právnej úpravy ochrany osobných údajov

Nová právna úprava osobných údajov s účinnosťou od 25. mája 2018 zavádza zásadné zmeny v ochrane osobných údajov dotknutých osôb, nevynímajúc pacientov. Prevádzkovatelia, t. j. zjednodušene osoby, ktoré spracúvajú osobné údaje vo vlastnom mene, sú...

Zdravotná dokumentácia: jej vedenie a sprístupňovanie z hľadiska ochrany osobnosti pacienta

Problematika ochrany osobnosti pacienta pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti ponúka unikátny priestor na poznávanie a vzájomné prepojenie tak právnej vedy, ako aj vedy medicínskej. Poskytovanie zdravotnej starostlivosti nie je len o samotnom ...

Výpis zo zdravotnej dokumentácie

Poskytovateľ špecializovanej ambulantnej starostlivosti má právo k vstupnému vyšetreniu žiadať pacienta o výpis zo zdravotnej dokumentácie. Je povinný vyšetriť pacienta, ktorý neprinesie výpis zo zdravotnej dokumentácie? Ako má v takom prípade pos...

Ako sa (právne) brániť voči agresívnemu a nespolupracujúcemu pacientovi?

Poskytovanie zdravotnej starostlivosti (žiaľ) ponúka celé spektrum situácií, v ktorých oproti zdravotníckemu pracovníkovi stojí pacient neschopný konštruktívnej komunikácie.

Neformálna mediácia v zdravotníckom zariadení

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov a vytváranie pôdorysu na slušné a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Nie vždy sa ...

Komunikácia ako forma prevencie pred konfliktami

Kvalitná komunikácia v zdravotníckom zariadení znamená minimalizovanie konfliktov, čo vytvára pôdorys pre zdravé a korektné vzťahy nielen medzi pacientmi a zdravotníckymi pracovníkmi, ale aj medzi zdravotníckymi pracovníkmi navzájom. Zdravé a kore...

Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály