Portál určený zdravotníckym pracovníkom, právnikom a zamestnancom štátnych a verejných inštitúcií

Online časopis

Odmietnutie žiadostí pacientov znižuje hodnotenie lekárov

Rubrika: Trendy

Na základe výsledkov štúdie zverejnenej v periodiku JAMA Internal Medicine, by absolvovanie vhodného školenia v oblasti komunikácie s pacientom mohlo pomôcť lekárom účinne reagovať na ich požiadavky. Zo štúdie totiž vyplynulo, že pacienti často znižujú svoje hodnotenie lekára vtedy, ak od neho nezískajú to, čo požadujú.

Štúdia bola realizovaná výskumníkmi z americkej University of California a zamerala sa na súvis splnenia požiadaviek pacienta s následným hodnotením lekára. Štúdia zahŕňala viac ako 1 100 pacientov na klinike pre rodinnú a komunitnú medicínu na University of California Davis Health. V priebehu takmer roka odpovedali respondenti na prieskumné otázky ohľadom ich návštev u lekárov vrátane ich žiadostí o lekárske služby, hodnotenie komunikácie, porozumenia lekára a celkového hodnotenia lekára.

Hodnotenie pacientov

Pacienti podľa zverejnenej štúdie realizovali u svojich lekárov takmer 1 700 špecifických požiadaviek. Po ich splnení, čo bolo asi v 85 % prípadov, bola spokojnosť s lekármi vo všeobecnosti vysoká. Keď však žiadosti pacientov o sp

Pre zobrazenie článku nemáte dostatočné oprávnenia.

Odomknite si prístup k odbornému obsahu na portáli.
Prístup k obsahu portálu majú len registrovaní používatelia portálu. Pokiaľ ste už zaregistrovaný, stačí sa prihlásiť.

Ak ešte nemáte prístup k obsahu portálu, využite 10-dňovú demo licenciu zdarma (stačí sa zaregistrovať).



Bezplatný odpovedný servis pre predplatiteľov

Vaše otázky môžete zadať na www.otazkyodpovede.sk.

Seriály